FIRENZE 23-24

Category : Erasmus +, Intercanvi, Mobilitats, Visitants · by Mar 18th, 2024

El programa Erasmus+ ens retorna de nou a Florència. Pareix ara una segona ciutat per a nosaltres. De nou fem intercanvi escolar amb l’IIS Peano, situat a la zona sud de la ciutat. Coneixem el lloc, coneixem les professores que col·laboren amb nosaltres i tot resulta fluït, compacte, cada vegada millor. Duem un grup de 1r de Batxillerat, 19 alumnes, alguns arribats només fa uns mesos a l’IES Serpis, ara ja integrats de forma completa. Ens reben famílies d’alumnes  de «Terza», és a dir, 3r, de la mateixa edat que els nostres. Tenim una acollida molt generosa per part de les famílies en un dels Centres Socials que abunden a les ciutats de llarga tradició política com Bolonya o Florència. Salts, dolços i begudes refrescants per al primer dels 7 dies que passarem a la ciutat.

Activitats a l’institut, visites als llocs fonamentals de la ciutat: Uffizi, Pitti, Boboli, Santa Croce, Ponte Vecchio, Signoria, Accademia, etc., i també activitats socials amb les famílies. Engunay una novetat, una visita a l’exuberant ciutat de Venècia, que viu immersa en els dies de Carnestoltes. A cada moment ens creuem als seus carrers plens de sorpreses figures ocultes sota les màscares que caminen amb lentitud sostenint la mirada des de la protecció del vel que els oculta el rostre. Els alumnes valencians gaudeixen, els florentins també.

Hem treballat abans de vindre una història personal de les famílies a través d’un objecte. L’objecte s’inclou d’una o altra manera en la història europea i tot això ho posem en comú als Arxius Històrics de la Unió Europea, institució que té la seu a pocs quilòmetres de Florència, en una Vila Toscana que meravella. Visitem així per primera vegada el cor d’una institució emblèmàtica que té com a objectiu preservar la memòria del projecte polític més ambiciós que el nostre continent ha aconseguit mai. Una unió política que no arribe del concurs de la violència i les armes. Les treballadores, arxivistes, historiadores, provenen de França, Itàlia, Romania, Mèxic. Totes elles ens mostren el funcionament dels arxius i les formes de conservació dels documents.

Els nostres alumnes gaudeixen amb la ciutat, amb els seus corresponents italians, la seua conducta resulta impecable i ens felicitem per això.

Josep Martínez Sanchis