During my Erasmus experience in the Czech Republic, language was not a problem
because we mainly communicated in English both at school and with my host family.
We understood each other very well, and when I didn’t know a word, I sometimes used
Spanish because my host mother could understand it.
The Czech Republic has a very rich culture, with many well-preserved historical
buildings and monuments. One thing that impressed me a lot was the number of
concerts and the variety of traditional recipes. The food was quite different from Spain:
they eat less fish and more sandwiches, and they usually have meals earlier, although
my host family adapted their schedule to mine.
In high school, I integrated easily. The classes were on my level, my classmates
welcomed me warmly and made new friends. English classes were like those in Spain,
French was more advanced and the rest of the subjects were quite similar. The
schedule was varied and interesting.
In the English classes I did the same as in my Spanish classes and in the French
classes the level was higher. In classes like technology and art, we adapted the classes
because they were not of our level. The other classes were very similar. The schedule
was varied and there were no problems in the classes. The teachers helped me if I
didn’t understand something.
My host family showed me the city and organised several excursions. We visited old
quarries, a castle area with panoramic views, and even baked cookies at a friend’s
house. Another day we visited a castle during a medieval market with performances
and historical shows, which I really enjoyed. I also attended a comic opera, which was a
new and educational experience for me.
My host family treated me like a member of the family, and I always felt comfortable
and supported. My host sister Amalie made me feel included all times.
In Prague, public transport is widely used, so I went to school by bus and metro instead
of by car.
Overall, the Erasmus experience was very valuable. I enjoyed it a lot, improved my
English, discovered a new culture, and met wonderful people. I truly recommend this
experience because it is unforgettable and very enriching
Aquí podeu veure una presentació de Sara Marzo explicant-nos més coses sobre Praga i la seua experiència Erasmus+
Presentación sobre Praga de Sara.pdf
Podeu veure aquí el vídeo elaborat per Sara Marzo, on ens explica al detall aspectes de la seua experiència Erasmus+ en Praga.
Des del dia 19 d’abril fins el 24 d’abril de 2026 hem acollit a l’alumnat i professores de l’I.I.S. Peano de la ciutat de Florència en el viatge de tornada de l’intercanvi Erasmus+ que ens va dur a un grup de vint alumnes de l’IES Serpis a la ciutat de l’Arno, a la Toscana italiana, entre els dies 23 i 30 del mes de març de 2026.
La visita de l’alumnat italià consolida una vegada més el nostre intercanvi que ve produint-se des de l’any 2022. Com totes les activitats que perduren en institucions per on passa un gran nombre de gent, com és el cas d’un institut de secundària, una repetició d’uns quants cursos implica la creació d’una cultura de centre i l’obertura d’un horitzó d’expectatives per a l’alumnat dels cursos de l’ESO, que sap que gaudirà d’aquesta oportunitat en el curs de 1r de batxillerat.
El viatge s’ha desenvolupat amb total normalitat i l’exquisida actitud, comportament i implicació dels 39 alumnes participants, vint de l’IES Serpis i 19 de l’I.I.S Peano. En primer lloc els grups hem realitat una ruta pels espais més emblemàtics i històrics de la ciutat, començant pels orígens de la ciutat de València al Museu de l’Almoina. Plaça de la Verge, Plaça de la Reina, Catedral, Basílica, Plaça Redona, Llotja de la Seda, Mercat Central, Universitat Antiga, Mercat de Colom, Estació del Nord. Tots els espais han comptat amb l’explicació de la història i característiques fonamentals per part del nostre alumnat. La visita al refugi antiaeri de l’IES Lluís Vives ha permès conéixer els greus problemes de la població de València durant els bombardejos de l’aviació italiana i del bàndol franquista durant la guerra civil espanyola. Tot el grup hem assistit amb interès a les explicacions i fotografies que ens ha mostrat el professor voluntari José Azcárraga, que ha fet sonar una autèntica sirena de l’època per a posar-nos en situació.
Un llarg passeig pel llit del riu a través de la història dels seus ponts i una visita al Museu Etnogràfic han completat el segon dia de l’intercanvi.
No tot el que ocorre durant aquesta experiència ocorre fora dels murs de l’institut. Dimecres pel matí, després de l’assistència a diferents classes, l’alumnat organitzat en grups mixtes entre Florència i València han exposat els treballs sobre la història europea de la segona meitat del passat segle XX parant atenció a esdeveniments claus en la formació de la identitat europea. A la vesprada, una visita a Sagunt i una representació de teatre clàssic a l’antic Teatre Romà de Sagunt ens ha permès gaudir dels textos antics, El gorgojo de Plaute ha sigut l’obra representada en aquell impressionant escenari.
Dijous hem conduït tot el grup a una visita per la Devesa, 1h de camí fins la Gola de Puchol, un passeig en barca per l’Albufera i un dinar tradicional a El Palmar han conclós aquesta jornada en un entorn natural tan ric i interessant a la vora de la ciutat.
Divendres ha estat el comiat, mentre els estudiants italians han visitat el Museu de les Ciències i l’Oceanogràfic, el nostre alumnat ha tractat de reprendre la normalitat de les classes. Un dinar al pati del nostre institut ha posat punt i final a aquesta experiència que l’alumnat en general qualifica d’excel·lent. També nosaltres, els professors implicats, volem posar en valor la dedicació, respecte i amabilitat en què els dos grups d’alumnes d’un i altre lloc s’han conduït i comportat tant en l’estada a Florència com en els dies passats a València. També la facilitat amb què les famílies han col·laborat perquè tot anara de la manera tan fluïda com ha anat. Ara arriba el moment de mantenir els contactes i consolidar les amistats i els afectes que han aparegut durant aquestes dues setmanes d’intensa convivència.
Fins la propera.
Text de Josep Martinez.
El día 9 de marzo tuvo lugar el primer día de encuentro con el grupo del centro De Amersfoortse Berg, procedente de los Países Bajos. Tras su llegada y recepción en el IES Serpis, organizamos una primera actividad de bienvenida para que pudieran conocer nuestro centro y empezar a familiarizarse con nuestro entorno escolar. En primer lugar, dividimos a los estudiantes en pequeños grupos mixtos formados por alumnado local y alumnado visitante. De esta manera, realizamos una visita guiada por las instalaciones del instituto. Durante el recorrido les mostramos las diferentes aulas, los espacios comunes y las zonas más importantes del centro, al mismo tiempo que les explicábamos cómo es nuestra rutina diaria en el instituto, cómo se organizan las clases y algunas de las actividades que realizamos habitualmente.
Posteriormente, nos reunimos todos en la sala multiusos, donde el alumnado había preparado varias presentaciones sobre distintos aspectos de nuestro país. A través de estas exposiciones, los estudiantes neerlandeses pudieron conocer mejor la geografía de nuestro país, algunos elementos de nuestra gastronomía, ciertos estereotipos culturales y también algunos momentos relevantes de nuestra historia. Para hacer la actividad más dinámica y participativa, finalizamos esta parte con un juego tipo quiz, en el que los estudiantes pudieron poner a prueba lo que habían aprendido durante las presentaciones. Para terminar la jornada, realizamos todos juntos una ruta en bicicleta por el barrio del Cabañal. Esta actividad nos permitió mostrar a nuestros visitantes una parte muy representativa de la ciudad de Valencia, caracterizada por su historia, su arquitectura tradicional y su cercanía al mar. Además, fue una oportunidad excelente para que el alumnado de ambos centros conviviera, hablara en inglés y comenzara a conocerse mejor en un ambiente más relajado. traduce a valenciano y a ingles.
Texto de la profesora María García.
Esta ha sido una experiencia que guardaré para toda la vida, y os prometo que algún día volveremos a vernos.
Con mucho cariño y amor Nicolás
