Llegir a Baixauli

Category : Visitants · by Dic 6th, 2018

UN DESTÍ INESPERAT, PERÒ, BRILLANT

El passat divendres 30 de novembre, l’escriptor Manel Baixauli va ser entrevistat pels alumnes de 1r de Batxillerat a la biblioteca de l’Institut Serpis. Per preparar aquest acte, els alumnes vam llegir i treballar a les aules llibres com Espiral, L’home manuscrit, La cinquena planta, Ningú no ens espera. A més, vam canviar els papers ja que vam ser nosaltres els encarregats de preparar i dirigir l’entrevista.

Per començar, el professor de Filosofia Josep Martínez, amic de Manuel Baixauli i escriptor també, es va encarregar de fer la introducció amb un resum del pas de Baixauli pel món de l’escriptura. Després, el propi escriptor ens va contar que ell des de molt menut volia ser pintor i com va arribar a començar a escriure. A continuació, vam fer-li preguntes i vam llegir alguns dels seus textos. Els temes que més comentàrem van ser la mort i el destí. A més, la nostra companya Marta Palacios va regalar-li un dibuix que feia referència a un dels seus articles, «Resurrecció».

En conclusió, va ser un acte molt bonic per a viure ja que tots vam formar part d’ell. Ens va permetre resoldre tots els dubtes amb els que ens vam quedar a classe llegint-lo. Destacaria de tot el que va passar que Baixauli va acabar participant en una situació que mai s’hauria plantejat.

Alba Muñoz, 1r BAHB

Llegint