La visió dels alumnes sobre com s’ensenyen i s’aprenen les llengües

Category : Visitants · by May 3rd, 2016

PortadaPower          IMG_2697

El passat dimecres 20 d’abril a les Jornades d’Intercanvi d’Experiències Plurilingües que es van celebrar a l’IES Serpis la professora Pilar Garcia Vidal, doctora en Didàctica de la Llengua i la Literatura, va presentar la conferència “Creences dels alumnes sobre l’ensenyament i aprenentatge de llengües”. A la presentació van assistir antics alumnes de 4t d’ESO de l’IES Serpis i professors de llengua del centre que havien participat en la investigació realitzada durant el curs 2011-12.

Aquesta recerca tenia com a objectiu principal esbrinar el que diuen els alumnes sobre com aprenen les llengües que formen part del currículum en acabar l’ensenyament obligatori, a partir de la seua experiència com a estudiants, i va donar lloc a la publicació d’una tesi, defensada recentment per la professora a la Facultat de Magisteri. Amb aquest acte es van comentar els resultats de la investigació en el context on es va produir per tal de contrastar amb els professors i els alumnes participants la visió que tenen sobre com s’ensenyen i s’aprenen les llengües.

A partir d’aquesta investigació es van plantejar qüestions com si és possible canviar les creences dels alumnes per tal d’afavorir l’aprenentatge de llengües. Les creences vénen determinades per la pràctica, per tant, caldrà canviar a pràctiques més adequades d’ensenyar llengües, és a dir, canviar la metodologia quan no dóna bons resultats en l’aprenentatge. El que diuen els alumnes ens du a pensar sobre el que fem a l’aula i a plantejar-nos com podem ensenyar millor.